Pages

fredag den 5. august 2011

En drøm. Opkaldet...

Tjaa, titlen siger det hele. Næsten ...

I morges blev jeg vækket kl. 08.50 af min mor, der skulle af sted på arbejdet.
Som altid valgte jeg at sove videre.

Der gik ikke mange sekunder før jeg faldt i søvn og begyndte at drømme.

I drømmen sad min bror og jeg inde i vores stue, imens jeg ville ringe op til min mor på mobilen. Men det er ikke min mor, der tager telefonen. Det er min mormor. Min mormor døde i 2005.
Hun spurgte om alting gik godt, og hvad med min farmor (Som også er død. Hun døde endnu før!) ... Hun blev generet af de høje lyde i baggrunden, som jeg forklarede var radioen, som jeg samtidig ville slukke, sagde jeg. Hun grinte og sagde, at det skulle jeg ihvertfald ikke sige til min mor! Men hun ville bare høre om det hele gik godt, og at vi ses i morgen. Så sagde jeg "Ja, vi ses i morgen, mormor" - og dér gik det op for min bror, at det var min døde mormor, der havde ringet. Jeg var meget rystet...


Jeg vågnede 25min. senere, og var helt rystet. Det var virkelig mærkeligt, og uvirkeligt. Og samtidig så fantastisk virkeligt, at jeg blev helt skræmt. Hun hentydede til, "vi ses i morgen" - at jeg holder familiefødselsdag i morgen, og der ville hun komme.

Jeg skulle fortælle det til min mor tidligere, og begyndte at tude. Altså, det er 6 år siden, og det her var bare en drøm. Men, var det bare en drøm? Eller sidder min mormor virkelig og kigger ned på os - og holder specielt øje med os i morgen, til min familiefødselsdag.

Jeg er stadig forvirret...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar