Pages

torsdag den 4. august 2011

De sidste par dage af ferien er ved at være væk ...

Aldrig før har min sommerferie været ovre så hurtigt. Jeg forstår det ikke ...
Men hvis man ser på, hvad ferien har indeholdt, er det nok mere klart....


Først cykeltur på Bornholm med Rikke og spejderne - derefter direkte på Roskilde Festival, hvor jeg også arbejdede. Efter festivalen havde jeg lige to-tre fridage, inden jeg tog på camping med familien. Efter dette havde jeg to-tre fridag til at pakke, før turen gik til Rhodos. Dejlig tur! 
Da jeg kom hjem fra Rhodos måtte jeg straks vaske tøj og pakke igen, for at tage på URK - Stjernelejr. Hvilket var en virkelig fantastisk uge med både børn og voksne. Simpelthen noget jeg må gøre igen til næste år. Til sidst har jeg haft en uges ferie, hvor jeg mest bruger tiden på at sove og gøre klart til igen, at begynde i skole / praktik. Alle mine studiekammerater startede i praktik d. 1.august, men jeg selv har været så heldig at komme i praktik på en specialskole - Gl. Hjortespring skole i Herlev, og derfor fik jeg en uges sommerferie mere. Men nu går jeg og glæder mig til at begynde i praktik, at skulle være omgivet af børn og lærere og pædagoger og lære noget, og samtidig tjene penge. Dét bliver fedt. 
Men ellers har jeg brugt de sidste dage på at nå et par sidste ting. Forleden var jeg inde og se 2.del af den sidste Harry Potter sammen med Martin. Fedt at få en afslutning på filmene - men mærkeligt at det hele er slut nu. Og i går brugte jeg hele dagen sammen med Hilde, Christina og Ørum - på at tage til Sverige. Vi var ovre for at besøge Jamboreen.


Vi tog afsted mega tidligt - allerede inden kl. 08. Og toget til Kristianstadt, og bussen til Jamboree og en anden bus til lejren. Hvor Gyda og Anna mødte os, sammen med en svensker og en nordmand. Vi fik så en tour rundt på lejren og spiste Irsk mad og prøvede aktiviteter og hyggede os. Da vi skulle hjem nåede vi ikke bussen, så vi var egentlig strandet på Jamboreen uden for Rinkaby. Heldigvis mødte vi en flink svensk familie, der tilfældigt havde en 7personers bil, så vi fik et lift til Kristianstadt. Hvor heldige kan man være? Og vi afsluttede aftenen med at spise lækre burgere på en restaurant i Sverige, inden vi tog toget hjem igen. Dejlig dag.


Nu er der kun weekenden tilbage, hvor vi skal passe min fætter, Emmanuel - og holde min familiefødselsdag og formentlig også på Roskilde Kræmmermarked.


bye bye ferie ...

Ingen kommentarer:

Send en kommentar